Friday, February 24, 2012

Kenapa Perlu Pergi EXTRAVAGANZA???

Bismillah..

Ya Allah, kenapa aku rase nervous giler nk taip blog sendiri. Xcukup shake ke? Da 3 kali aku mnom sehari. Then, npe aku still rase nervous? Sebab..........................................................

EXTRAVAGANZA IS AROUND THE CORNER!!

For readers yg xtau ape tu extravaganza, here is my story for last year extravaganza. Last year extravaganza was held in Bangkok, Thailand. Punye laaa aku excited giler sbb FIRST time fly luar mesia. (Kuno benor bunyinye). Yes mmg mcm kuno sbb aku xpenah ke luar negara. Family aku paling kurang pon pegi Langkawi nek feri. Bkn sebab xde duet, tp sebab papa aku SAYANG benor pd bisnes die smpikan xleh tinggalkn LANGSUNG.

So, bile dgr peluang yg Herbalife bg, aku grab the opportunity during my FIRST SPECTACULAR lagi. First spectacular was on 2011. Time tu coach aku ni ugut aku,

Klau ko x bg peluang kt diri tuk berjaya, smpi bile pon ko akan mcm tu je

Ayat mmg mcm pedas tp at the end of the day, aku sgt2 thankful kt coach aku sbb bwk aku ke event nme SPECTACULAR. Time tu aku kne byr RM360 + RM30 tuk penginapan. First2 rase mahal sgt, tp bila da dpt dtg event tu, 2 mggu lepas tu, aku dpt jual produk and dpt untung RM1250. Alhamdulillah. Sgt3 berbaloi.
Pas spectacular, ade lgi event. EXTRAVAGANZA! Kt bangkok plak tu. Total kos tuk tiket, perjalanan, and belanja lebih kurang RM1900. Klau nk bg alasan xnk pegi, awal2 lgi aku ckp,

Aku student, bkn bekerja. Mana ade duet nk pergi Thailand ni!

Aku buat solat istikharah, mntak Allah tunjukkn jalan kt aku. 3 hari buat solat, 3 hari gak nmpk aku nek flight xtau g mane. So aku bulatkan hati ckp pd coach,
Ok, aku pegi EXTRAVAGANZA!

Mcm mane aku nk byr ni? Coach aku ckp, jual je herbalife. Dpt duet, byr laa. (n___n)v.... Ok aku pon bekerja keras dlm fb tuk cari org yg nk beli herbalife. Alhamdulillah, wlaupon aku antara org yg terakhir byr kat Amalina Peter, but hey, i did it! Xde alasan ken? Yes, mmg aku pnh bg alasan, tp alasan tuk mntk dipanjangkan due date pembayaran.. heheheeh..
Nek flight ke Bangkok. Jakun giler!!

Da smpi Bangkok!!!

Berbekalkan duet 5000bhat = RM500 je, aku smpi gak kt Bangkok ni. Gamble je. Ingat niat, nk blaja cara grow income, bkn nk shopping. Phewwww. Seminggu kt Thailand, kiteorg pegi jejalan before attend training. Melancong smbil belajar (^___^)

Hotel room aku n coach

 Naik floating boat ngn mereka!


Leather shop kot..lupe da..


MBK (rase mcm ade history ngn hanif je kt sini)


Ramai giler!!!!!!!!!!


Nak balik Mesia da (T__T)

Alhamdulillah, balik dari extravaganza, aku nmpk jelas masa depan aku dlm herbalife. Aku x suke dibuli by boss, xsuke jdi kuli, and nk dptkan financial freedom tuk bantu semua umat Islam yg perlukan bantuan. Cube bygkan, klau kite ade gaji cukup2 makan, boleh ke kite bntu org len yg daif?

Bayar zakat mmg kewajipan semua umat islam, tp Allah lgi suke hambaNya yg membawa rezeki itu kearah kebaikan. TAK SALAH TUK JADI KAYA dunia dan KAYA AKHIRAT.

Tuk extravaganza kali ni akan diadakan di Singapore. Lagi dekat ngn Mesia. Xyah nek flight. Team Amalina da setkan bajet tuk kesana. Kali ni JAUH lgi murah dri ape yg aku byr for last year. RM770 sekali ngn jln2, hotel, dan pengangkutan.


Jika makcik ni decide nk ubah kehidupan die, mengapa tidak kita yg cukup sifat? Tepuk kepala, tanya akal. Sekurang-kurangnye, aku dpt bntu papa aku tuk kurangkn beban die support duet poket aku. I am 23 years old. Its time for me to work harder for MY OWN future (^__^)v