Tuesday, April 17, 2012

Zero to Hero, Appointment, and Luna

Bismillah

Journey aku setakat pertengahan bulan April ni sgt2 menyeronokan sebagai Usahawan Muda. Cewah! Baru je officially graduate degree early of this month apabila diumumkan bahawa aku tidak ada satu subject pon yg failed for last sem. Alhamdulillah, syukur sgt pd Allah bg aku kekuatan utk tamatkan degree disamping buat Herbalife scara part time. Aku bukan graduate as first class degree, but aku earning pendapatan macam org freshly graduate with first class degree. Tp kan, majikan nk ke higher fresh first class degree graduates without any working experience dgn basic RM3000? Opps terlepas ckp ^_^

 Impossible nk dpt basic macam tu kan? Tp x mustahil kalau fresh graduates tu decide nk buat perniagaan. Tak kira la perniagaan apa pon, as long halal dan tiada unsur riba', insyaAllah rezeki tu ada. Klau ditanya aku, mmg sblm grad lgi aku dah decide nk berniaga cuma xde pilihan. Aku mencari peluang business yg minimum risk but higher profit.

Yes, i found it! Alhamdulillah, aku jumpe Herbalife. Peluang ni hanya aku nampak di Extravaganza Bangkok 2011. Masa tu aku still student final year degree. Klau ikotkan typical student life, mana nk cari duit ke Bangkok. Xde masa, project final year, mak ayah x bagi, jauh sgt. Tp aku xnk jdi typical, so aku decide tuk pergi Extravaganza Bangkok sbb nk jdi EXTRA ordinary person in the future.


Byr duit flight gune keringat sendiri (>_<")
 
 Berbaloi sbb da smpi Bangkok (^__^)

Itu kisah tahun lepas aku. Tahun ni bakal byk lgi negara yg aku pergi. InsyaAllah!

Kisah bulan ni pula, aku xperlu kuar duit byk cm pergi Bangkok. Utk belajar ilmu nutrisi dan ilmu perniagaan, aku just byr RM260 sahaja. Lecturer dari Indonesia, seorg bidan kerajaan. Dek kerana kengkangan hidup, beliau buat Herbalife dan alhamdulillah, berkat beliau bertahan, akhirnya Allah beri kesenangan pada beliau dan keluarga (^__^)

 
Zero to Hero kali ni, aku x pergi berseorangan. Aku pergi dgn Ain, dan Nurul. Mereka berdua ni ada satu sebab kenapa dtg event ni. Sebabnya adalah nk buat business. Tahniah pada korang sbb atasi masalah yg mmg xkan pernah selesai. Ain ni never missed event. Disebabkan dia x missed event da belajar, akhirnya dia da dpt byk customers and referral dari existing customers. Kenapa? Sebab dia ada ilmu dan customers senang dgn cara dia coaching. Keep improving ur skill ain!

Tapi, sepanjang perjalanan kami nk ke Port Dickson, byk cabaran dan dugaan yg aku hadapi. 2 hari sebelum Zero to Hero, berlaku gempa bumi di Aceh sbnyk 2 kali. Amaran tsunami dikeluarkan dan dijangka Port Dickson bakal kena la. Aku x cuak sgt sbb aku yakin Allah permudahkan urusan kami. Tpi, mama aku yg risau lebih time tu. Xbagi aku pergi plak time last minit. Serba salah dibuatnya. Aku cuba yakin kan papa yg ajal maut di tangan Allah. Kat mana2 pon boleh mati klau ajal da smpi. Aku pergi menuntut ilmu and ianya adalah ibadah dan niat aku menuntut ilmu ialah Lillahitaala. Papa aku pon izinkan aku pergi. Phewwww (^__^")
 
 Tp cabaran x benti smpi situ je, time aku masuk je PD, mak aihh. Jem pulak. Kesinambungan gempa di Aceh, maka air pon naik dan banjir.


Banjir2 pon, kami smpi jgk finally! Alhamdulillah, Allah mudahkan urusan kita klau kita benar2 nak dan kita take action. Pentingnya taking action dlm hidup utk berjaya. Ada manisnya after telan yg pahit. Training demi training x putus2. Hari pertama attend training, da dpt text from my friend faiznur aida nordin. Text aku minta program herbalife. Aku closing dlm fon time tu jgk within 6min. Tenkiu to Amalina peter ajar aku cara nk closing customer tru fon.

Macam2 yg kami buat selain dari belajar. Kami pegi water park, pegi BBQ nite, mkn smpi lebih2. All in rm260. Best ken? 

Selesai Zero to Hero, on Monday ada training kt Hotel Istana. Kali ni free je training dari Guillermo Luna from Venezuela. Jauhnya dia dtg semata-mata nk bg ilmu pada kami. MasyaAllah, beruntungnya siapa yg decide datang.


Tetamu undangan. Seorg graduan medic tp decide nk buat Herbalife sbb nmpk apa yg herbalife offer.

Macam mana nk nmpk peluang yg herbalife offer? Simple je. Pergi Extravaganza Singapore! Decide sekarang sbb tiket hampir sold out!

SEE U IN EXTRAVAGANZA!!!