Thursday, November 15, 2012

Hargai rambut anda

Bismillah

Nak dijadikan cerita, bulan ni aku decided nk trim rambut kt bhgn bwh2 je sbb nmpk mcm da agak rapuh dihujung tu. Blom msuk stage bercabang lagi. Hampir 2 tahun maintain rmbut pnjang and i am really taking good care of my hair terutama bhgian hujung rambut. Well, bak kata tag line shampoo jenama Pantene, Keserian Terserlah. 


Rambut adalah sebahagian dari aset yg berharga buat semua wanita. Aku ulang sekali lagi ye. Aset yg berharga buat semua wanita. Tak kisah lah yg bertudung atau tak, penjagaan rambut sgt3 penting. Terutama yg memakai tudung. Owh plis la yg pkai tudung. Jgn la smpi org sblh bleh bau anak tudung korang yg dah 3 bulan x basuh. (=___=")

Kebersihan itu melambangkan peribadi seseorang terutama MUSLIM.

Ok, back to my story. Sebenarnya da lama aku nk trim hujung rambut ni tpi keputusan blom lagi dicapai until today. Bkn ape, aku btol2 mencari hair stylist yg mempunyai ciri2 berikut:

ISLAM

SALON KHAS UTK MUSLIMAT

TIADA PINTU LUTSINAR YG BOLEH DILIHAT ORG DARI LUAR

ADA PENGALAMAN (tapi bkn org tua)

However......

Point yg paling last ni ssh nk dpt. Lastly, aku pegi gak laa kedai yg mama aku syorkan . As usual, duduk atas kerusi tros ckp trim rmbut bhgn bwh and sedikit layer. 

Respond akak tu was ok. Siap puji lagi rambut den sihat. So aku pon ade sedikit confident utk mmbiarkan hair stylist ini melakukan kerja dia. 





Bila dia start selak2 rambut, aku da cuak!!!! Apehal, kan aku suh trim je. Xperlu selak2 rambut. Tpi aku positif lagi. Maybe nk mudahkan dia. Sekali hamekkk kau!! Kene potong bnykkkk gilerrr!!!! Time tu aku sgt3 terkaku. Sedih bagai beb!!!

Arghhhhhh!! Rase nk nangis with the result. Now i understand the feeling of certain gal who crying looking at her hair was cut into short! 

Anyway. Just be positif. Bak kata mama aku,

Ape susah, minum je shake byk2. Nnt cepat la tumbuh rambut tu. Hahaha

Sgt pandai pujuk. Walaupon mama rase bersalah sbb syorkan salon tu.