Monday, October 10, 2011

BFF in HERBALIFE

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah. Smlm dpt jgk attend Successful Training Seminar (STS). Training tuk org yg nk berjaya.


Ramai ken yg nk berjaya? Mmg ramai sgt sts october smpi aku terpaksa bg seat aku kt guess aku. =___=.. Pengorbanan. Tp tuk smpi ke sni, byk sgt kisah and dugaan yg terjadi. Penah dgr x org ckp

Dugaan tuk smpi ke tempat ilmiah sgt byk


Ok, mmg btol! Tuk aku smpi ke STS which was conducted yesterday and only ONCE in a month was very challenging. Antara yg paling BESAR dugaan aku of coz

MALAS!

JAUH!

PEOPLE SAY NO TO MY INVITATION!

FINAL PROJECT!

Byk kan ALASAN yg aku bg utk TIDAK menghadiri majlis ILMU? Malas, jauh, byk asemen, xde guess. Amalina lgi jauh cik hazel, tp boleh jer die dtg. Sila click (amalina-peter). Yes, mmg syaitan yg menghasut aku tuk xnk pergi. Tros aku lay down on my bed with trillion of guilty. Aku rse mcm aku nih failure! Then timbul satu suara yg buat aku rase nak......

BANGON!

Yes! Semangat aku dtg balik. Alhamdulillah! How does it happen? It happen when u was reminded to achieved wat u want. Aku ingat balik impians yg aku listed wktu mula2 aku di Herbalife. Xkn aku nk biarkan diri aku terus terusan mcm nih? Allah pon xsuke pd hambaNya yg xnk berubah. Tetibe teringat kata2 papa;

Nk jadi org berjaya, bkn pada mulut, tp pada tindakan. Doa, usaha n kerajinan PENTING dlm business. Klau x rajin, x payah buat business, pegi mkn gaji BUTE jdi suruhan org.

SURUHAN ORG? Oh my. Menda yg paling aku x suke! Jadi aku pon DECIDE nk pegi STS! Alhamdulillah, aku berjaya smpi ke STS with ONE guess! Guest wat, she is my bFF! 

BFF!

Die ni sgt3 committed klau buat kerja. Though she's married with one daughter, but she's still rock! Aku just bwk die sbb die interested ngn business part time aku. Die ushar je aku mula2 dlm business ni. Wlaupon 1st time aku ajak die n she refuse, but alhamdulillah, she had decided to become part of herbalife family!


Dlm training smlm, auntie kamilah sgt menarik perhatian aku. She said

Klau kite xnk, BERHENTI. Senang. Kite xkn jdi org yg WOW!


Kata2 auntie tros rse mcm nk tampor diri sendiri. Selama ni aku byk sgt alasan pd diri aku. Bile aku da bg alasan, ape aku buat? Aku scale diri aku antara yg TERBURUK sekali. When u had become the worst than ever, you have two options;


Aku terima ape yg aku scale pd diri sendiri n aku berubah! Dlm menuju kejayaan, bohong laa klau aku ckp korang xkn hilang kawan, korg kene band, kne jdi bahan umpatan. Mulut manusia kite xleh tutup, klau ikotkan aku, mmg aku nk seal tros mulot org nih, tp klau kite tutup, spe nk menyebarkan misi Mark Huge? ^___^v


Ignore to people who tried to pull u down. Sikap ignorant sgt penting disaat kite hampir2 down. Org2 yg nk down kn kite might be org terdekat. Syukur alhamdulillah, Allah pelihara family aku dri mnjatuhkan aku. Papa aku antara yg selalu remind aku dlm herbalife. Mama plak jdi marketer aku. Setiap kali pergi pasar, die akan citer psl herbalife. Smpi makcik jual nasi lemak pon terbeli herbalife. ^___^ Alhamdulillah she had her product result and still consuming herbalife till now.

So, spe ckp buat herbalife ilang family n ilang best fren? Tu haa, kt atas td best fren aku nk join herbalife. So what?? Aku gembira sgt3 dpt bantu sahabat aku. InsyaAllah, kami akn sama2 mendaki. Die kuat semangat, so aku pon kene kuat semngat!

If other people can do, WHY not YOU?