Tuesday, June 5, 2012

Umur 23, Tapi apa yg telah aku berikan pada Allah, Parents, and Masyarakat?

Bismillah

I have always wanted to up an entry about "My Biggest Why", and "My Dream", yet i dont know where to start. Anyway, im starting it now and enjoy my writing. Ignore all the spelling error or inappropriate vocab along this entry.

So basically kawan2 rapat sekeliling aku like Irmawati, Lina, n bidan x tau sgt pasal reason aku nk buat Herbalife ni. Although they are my close fren, yet i dont share much bout it to them. Tapi arini aku nk reveal few WHY aku yg membuatkan aku stay strong dlm bisness yg aku buat sekarang.

MY BIGGEST WHY
 

1) Faktor usia- Ok aku x de la tua sgt. Umur 23 biasanya ada yg grad, and ada yg tgh final sem, tgh praktikal, and ada yg tgh kerja. Persoalan yg selalu mencemaskan aku ialah...

Dah 23 tahun hidup guna duit parents. Tak kan nk beli topup pon nk mintak duit parents?

Lagi lousy klau aku ni anak lelaki mintak gitu kt parents. Nasib aku ni perempuan, at least ade exceptional skitla. TAPI, aku xnk buat gitu. Sebab aku diberi kudrat, cukup sifat utk bekerja dan sudah tiba masanya aku memberi. 

Umur aku 23, tapi apa yg aku bagi pada family?

Alhamdulillah, sejak umur aku mencecah 23 ni, tanggungjawab aku makin besar. Syukur alhamdulillah, aku dapat memberi kebaikan pada parents dan juga family. 
2) Nak dirikan masjid- Umur2 gini, sgt sesuai bernikah. Lagi2 klau kita dah cukup syarat. Klau dulu aku decide nk nikah lambat sebab nk kumpul duit. Bkn sekadar kumpul duit, malah kumpul dosa2 kecil skali. 


So dari mengumpul menda2 yg x elok, aku and pasangan aku decided utk bernikah awal. Lagipon kami sering buat kerja sama2. Travel luar negara sama2 (korang ade?hihih). Lebih manis klau aku n pasangan aku halal di sisi Allah.
MY DREAMS

 
1) Nak earning RM10 000 - Klau nk earning mcm ni per month without failed, kena lah berniaga. Alhamdulillah income aku growing every month.

January till February - RM1 100 until RM1 500
March (After Spectacular) - Melonjak ke RM2 000
April (After Zero to Hero) - RM2 759.30
May (After Extravaganza) - RM3 998.41

Alhamdulillah, amoun tu bkn dari retail aku semata-mata tp dari herbalife pon termasuk skali. Syukur alhamdulillah. Bila niat kita betol, Allah akan permudahkan urusan kita dan Allah buka kan lagi pintu rezekiNya seluas-luasnya.

2) Nak beli kereta- kereta yg aku nk beli bkn buatan Mesia. Tuk skg, aku tgh target utk beli Honda Stream RSZ. Sebab keluarga aku ramai. Adik beradik 5 org + mama + papa = 7 org. 


3) Nak beli rumah- Dari kecik lagi aku impikan rumah pent house. Aku x tau kenapa tp bagi aku, dat is the best. Tetapi, rumah pent house tu 2nd house je.

Ini bkn pent house. 

Apa2 pon, impian yg besar memerlukan usaha yg kuat. Aku selalu ingat pesan Auntie Asriah, Kita bekerja dgn kekuatan Allah. Jadi, doa pada Allah agar diberi kekuatan utk terus bekerja dan menolong masyarakat. InsyaAllah.


Zero 2 Hero kembali lagi!!! Terbuka kepada sesiapa yg nk:

-Lose Weight
-Gain Weight
-Improved Health
-Mencari Peluang perniagaan (Full time/Part time)
-Bekerja dari rumah

Hubungi saya di 012-6901458 utk tempahan tiket!

p/s: Harga promosi sehingga 10 June. Selepas 10 June, harga akan naik.