Saturday, December 29, 2012

Denggi

Bismillah

Alhamdulillah. Pengalaman kena denggi diakhir bulan December 2012 memang menguji kesabaran dan kekuatan mental. Klau nk kata sakit kena cucuk jarum tu memang terasa sampai sekarang. Alhamdulillah, dapat discharge hari ini gak sebab aku ckp ngn doctor yg rawat aku

Saya rela minum air 4 liter sehari dari doctor cucuk jarum kt tgn saya and msok air 500ml.




Haa, siap pakai jaket Herbalife dari Macau lgi. Lepas masuk air tu, doctor tu check suhu badan, tekak, badan dan mata. Doctor tu ckp denggi aku ni boleh baik dengan cara minum air and makan ubat je. And kami sembang skit kt dlm tu, doctor tu ckp

Awk consume Herbalife kan? Mcm mana boleh kena denggi?

To be honest, Herbalife bukan sesuatu yg immortal  bagi pengguna. Bak kata Pali, org minum Herbalife pon boleh mati klau dah sampai ajal. Cuma kita je pilih sama ada nk pergi mengadap Allah dalam keadaan tubuh badan yg sempurna atau salah satu anggota badan kita tiada.

Menjawab persoalan tu, aku tnya doctor tu balik

U pernah demam? U kan doctor, mcm mana boleh demam?

Jadi kat sini, ajal dan jodoh, semua rahsia Allah. Kita x boleh cepat melatah dan jgn sesekali merungut. Perlu ada usaha, usaha dan usaha. Diikuti Doa dan tawakal. So bila balik rumah je, aku continue minum air dan aloe dan tea dan shake.
Ape2 pon, doakan saya cepat sembuh! Tenks!