Wednesday, February 20, 2013

Tips penjagaan kulit

Bismillah

Semua orang ada kulit kan? Malah kulit adalah organ yg terbesar buat manusia. Kalau dah namanya organ, maksudnya ianya terbentuk dari tisu. Sementara tisu terbentuk dari sel. Sel terbentuk dari kehendak Allah SWT. Jadi kita WAJIB jaga badan kita sebagai satu amanah sebelum kita kembali mengadap pencipta, Allah SWT.

Kebiasaanya, yg selalu jaga kulit, especially kulit muka adalah wanita. Lumrah seorang wanita ingin kelihatan cantik. Semua wanita ada impian utk kelihatan cantik kan? Lagi2 kalau yg dah bersuami. Mesti nak cantik2 utk suami bila suami balik kerja kan? Bagi yg belum nikah tu, pon kena jaga kecantikan utk bakal suami kelak. Cantik yg terbaik adalah cantik rohaniah dan cantik fizikal.

Berbalik kepada kulit. Kulit kita juga memerlukan sesuatu utk sihat. Like i mention before, kulit ni asal2 nya dari sel. Sel sebenarnya perlukan makanan. Makanan yg dimaksudkan disini ialah nutrisi dan vitamin yg lengkap. Akibat dari pengambilan makanan yg kurang nutrisi dan vitamin, itu yg terjadinya macam2 masalah pada kulit.

Tanda hitam

Pigmentasi/Jeragat

Jerawat

Sensitive skin/Kulit sensitif

Semua masalah ni berpunca dari kurangnya nutrisi dan vitamin dalam badan. Pengetahun umum para wanita terhadap penjagaan kulit adalah dengan mengambil vitamin C. No problem sebenarnya. Dah betul dah tu. Lebih bagus kalau kita dapat vitamin lengkap kan? Mesti ada yg tertanya tanya, ade lagi ke vitamin utk kulit?

Yes ada. Here is the explanation.
Kombinasi ketiga-tiga vitamins ni menghasilkan kulit muka yg sihat dan segar.



Jadi apa yg berlaku setiap minggu diNutriWalk, wangsa maju adalah kami memberi sedikit knowledge tentang penjagaan kulit muka kepada first timer. Siap bagi facial free lagi. Macam ni:








Lepas dah habis facial, semua tetamu dihidangkan teamix dan shake. Haa, untung mereka yg datang. Bukan saje dapat facial free, berpeluang jugak dapat rasa herbalife shake dan teamix.

Kenapa kami serve teamix dan shake?

Sebab teamix sendiri bersifat anti-radikal, burning fat, curb hunger, DETOX, dan energy. Segala toxin dalam badan yg boleh menyumbang kepada masalah kulit akan dinyahkan dari badan melalui urine. Best kan?

While shake formula 1 pula bertindak sebagai makanan utk sel. Jika anda faham tentang Nutrisi seimbang, Herbalife Formula 1 Shake ni ada ALL nutrients yang badan kita perlukan. Dari sini sel-sel badan kita dapat makanan secara terus. Herbalife ada complete nutrient yang badan perlukan. Cuma Herbalife hanya boleh didapati melalui distributor sahaja sebab Herbalife provide coaching system.

 

JOM SAMA-SAMA AMALKAN NUTRISI SEIMBANG UNTUK KESIHATAN DALAMAN DAN LUARAN.

HUBUNGI SAYA 012-6901458