Sunday, March 11, 2012

Tragedi Jumaat

Bismillah..

Jumaat adalah hari terakhir team kami buka booth di UKM. Alhamdulillah, selama seminggu booth analysis kesihatan di UKM berjalan lancar dan mendapat sambutan luar biasa!! Ramai org yg da sedar ttg pentingnye kesihatan. Nk sihat atau xnk, its up to u. It is ur decision. Kami hanya menyampaikan komposisi bdn anda dan beri cadangan terbaik tuk anda amalkn pemakanan sihat.

Ari jumaat adalah penghulu segala hari. And hari jumaat tu jgk ari kami antar product kt customer2 kami. First thing in the morning, aku n ain pergi UKM. Antar product kt customer ain dari booth. Alhamdulillah settle satu kes. Next is my customer plak. Dari Universiti Pertahanan Malaysia (UPNM). Mana aku knal die? Tru flyers.

Firstly, in my mind, im expecting everything went smooth until we reach Serdang using PLUS highway. Time tu pkul 12.30 tengah hari. Customer aku tu text aku,

Hazlina, sya kuar UPNM pkul 1. Awk ktne?

Melihatkan jem yg sgt dasyat, and upnm pon kt sg.besi je. So aku dgn confident ckp,
Sya akan smpi before rina gerak ^_^

Punye laa confident. Ain plak pemandu berhemah smpi amik lane paling kiri (yg emergency lane tu, slalu motor jer lalu ctu) potong2 jem ni. Nasib xde polis. Gamble je kami (^_^) . Tp potong2 pon smpi nk masok tol pon sangkut gak. Cube bygkan, dari Serdang nk ke tol sungai besi tu takes about 45minit. Adehhh. Mcm nek keldai je aku rase.

Ok da pkul 1.30ptg. Rina msg,

Hazlina ktne? Rina nk gerak UPNM da.

Mak aihh! Think hazel, think!! Think of alternative way!!!!! Otak aku ligat gile smpi terasa neuron2 bercantum dgn dasyatnye (hyperbola btol). So aku pon text her back,
Ok, sya jumpe awk kt Perhentian Pekeliling je ok. Bus awk ke Temerloh pkul bpe?

At the same time, try contact donline and sideline2 yg ade kt sekitar KL. Dalam kesesakan jln raya tu, dada aku rase sesak bagai memikirkan solution for this prob. Plan nk amik terowong smart. But teok notice board, terowong tutup sbb banjir. BANJIR?? Demmmmm!!!
Gambar banjir di Masjid Jamek dan Bukit Bintang


Banjir ni khamis, 8 March, 2012. And aku mmg xtau langsung pasal banjir di ibu kota. Sbb aku duk USJ seminggu. Hehehe. Alasan xnk teok berita. Disebabkan banjir ni, jln nk masuk Kuala Lumpur mmg sesak habis! Mule2 tu try gak xnk stress. Kami nyanyi2. Kutuk2 org keta sblh. 

Gambar jem yg bkn dari henpon aku
 
Bayangkan la camni punye sesak. Siap boleh satu keta ni kuar g Speedmart tepi jalan pastu msok keta balik. So aku pon buat camtu. Tp bukan g Speedmart. G kedai mamak cari toilet. Mmg stress nk buang air kecik. So time ain duduk dlm keta hadap jem, aku kuar keta g kedai mamak.
Setiap dugaan ade pengakhirannye. Finally aku reach Perhentian Pekeliling 10minit sebelum bus die gerak. Tegar gile lari2 ngn pkai dress time tu. Da hand over product, simple brief dari aku tuk customer aku tu. Xtau die paham ke x, jnji aku followup die next day. Itu yg penting.

Lepas da bg product, kami g mkn. Smbil2 tu bincang2 pasal herbalife. Beli air kt Speedmart lgi. Time nk byr, akak casher tu respond button aku. As usual, time tu porch aku kt umah ain di USJ. IC, lesen, duet, and segala ATM card dlm porch tu. Jalan tanpa ic was awesome! Ape aku buat kat akak tu? Teok,

Amik no fon prospect and tulis belakang resit pembelian. Ini short way yg aku buat klau aku x bwk porch yg penuh ngn flyers.
 
Papepon, aku nk say tenkiu byk2 kt ain yg sggup redah jem sme2 ngn coach die ni. Dan die ni sgt bgos dlm attitude. Tanpa aku di Nutricity, she is still there and learning for her own knowledge improvement. Yang mane nk kenal ain, kne dtg nutricity and training herbalife. All the best!!