Saturday, December 3, 2011

MARI BERJAYA!

Assalamualaikum wbt..

Wah, update sokmo belog aku bulan december. 2 hari tulis belog tnpa jemu.

Org da abih asemens, boleh laa tulis ari2. Kebusy-an blom tercapai...=___="

Ok laa. Entry kali ni cam common tuk every person yg agak2 nk capai kejayaan atau pon baru mengorak langkah ke arah kejayaan.





 Obviously signboard tu pon tunjuk sign klau nk success, kne nek atas. Nk jdi loser, duk tpi. Nk jdi penyokong, duk blakang..motif?.. Supaya dpt inspirasi nk berjaya..n____n

Pernah x korang dgr perkataan spt;

Ko xyah buat menda bodoh, menda xde mse dpn

Org bodoh jer buat mcm ko buat ni
Ko ilang akal ke? Blaja tggi2 alih2 jdi penternak lembu

Sial la
Bangang

Pergi mampos
And many others harsh words yg aku sendiri xsggop nk tulis..mama n papa aku xajar bhse camni..bahasa jiwa bgsa weh..

Those sentences may come from;
Buddies

Sedara mara
Sepupu 

Jiran sebelah
Jiran depan

Jiran seberang taman
Mak long

Pak Anjang
Boy friend (o__O)

Girl friend (o__O)

Tunang
Kekasih

Pacar
Bakal suami??

And many more.. But these people doesnt change anything either.. Mungkin korang rase down at first dgr kata2 camni dri dieorg. Trust me, these people are DREAM STEALER. 

DREAM STEALER!

Org camni kekdag yg bleh buat kite rase.......

 Nangis

 Annoying 

And many more expression yg kite sbg manusia bleh rase. Anyway, to be honest, aku pon pernah melalui and sedang melalui zaman2 cmni. Bg aku kdg2 mmg DOWN. Tipu sgt klau aku ckp aku xterasa ngn cas2 negatif camtu. Owh come on, im human being...
Kekadang aku ngadu kt papa aku pasal mulut2 longkang ni. Kenapa papa? Sbb papa pon pernah lalui menda yg lebih kurang sme jer ngn aku. So aku amik pengalaman papa tuk TIDAK terpengaruh ngn these people.

Ape yg penting~~~? (bunyi cam ala2 wonder pet)

 
YES! DATS CORRECT!

Yang penting, aku kene selalu ingat MATLAMAT aku dlm memperjuangkan KEJAYAAN! Xkira ape pon mulut2 longkang tu nk ckp, DO I CARE?

Wat eva it takes, top tip for today is FOCUS.